SELAMAT DATANG

MAI BERTAMU

stat counter page
Download a stat counter from elogicwebsolutions.com

MAJLIS TAMAN-TAMAN FIRDAUS DI SURAU MADAH

1. KULIAH MAGHRIB: MALAM AHAD- MLM SABTU
2.SETIAP PAGI AHAD KULIAH SUBOH
3. SETIAP PETANG: ISNIN & KHAMIS : KULIAH MUSLIMAT
( RUJUK JADUAL )

4.PAGI AHAD MINGGU KE-2 ( KULIAH TAFAQQUH FI DIN)
OLEH: ALF US TARMIZI ABD RAHMAN)

5. AQIQAH SETIAP BULAN.
( RUJUK JADUAL )

6. USRAH KAWASAN:
MLM SABTU MINGGU KE -4


SABDA NABI SAW:
طلب العلم فريضة على كل مسلم ومسلمة
" Belajar adalah wajib kepada setiap lelaki dan wanita Muslim"
اطلب العلم من المهد الى الحد
"Tuntutlah ilmu dari buaian hingga ke liang lahad"

Saturday, January 17, 2009

ISLAM UNTUK SEMUA



PRK KT : PENGUNDI TIONGHUA TERENGGANU TOLAK PAS ~ Ref Malaysiakini

Keyakinan tinggi bahawa PAS akan berjaya menawan hati pengundi Tionghua Kuala Terengganu tidak menjadi kenyataan apabila PAS tewas di semua peti undi yang majoritinya pengundi Tionghua.

Peti Undi Kampung Cina di mana 82.6 % pengundinya kaum Tionghua PAS hanya memperolehi 668 undi sedangkan BN memperolehi 1,125 undi. Satu kekalahan teruk dengan majoriti 457. Kekalahan ini lebih teruk dari PRU 2008 di mana PAS tewas dengan 396 undi sahaja.

Peti Undi Pulau Kambing BN mendapat 1,123 undi PAS hanya mendapat 958 undi.

Peti Undi Pejabat Bandaran, PAS tewas dengan majoriti 200 undi di mana BN mendapat 861 undi manakala PAS memperolehi 681 undi.

Peti Undi Paya Bunga pula menyaksikan BN menang bergaya dengan mendapat 969 undi berbanding PAS yang hanya memperolehi hanya 759 undi).

Dari keputusan di atas ternyata kerja keras jentera Kelab Penyokong PAS, DAP, PKR serta PAS Kelantan yang berkampung di kesemua peti undi di atas tidak memberikan impak yang besar kepada sokongan pengundi Tionghua kepada PAS.

Sedangkan sebelum hari pengundian PR begitu yakin mereka akan mendapat membuat kejutan di kesemua peti-peti undi majoriti Tionghua.

Pemimpin-pemimpin besar DAP dan PKR seperti YAB Lim Guan Eng, YB Lim Kit Siang, YB Anwar Ibrahim dan lain-lain semuanya berkampung di sana dan masyarakat setempat juga memberikan sambutan yang hebat dan diluar dugaan. Namun begitu mereka tidak berani menterjemahkan sikap dan sokongan mereka di dalam peti-peti undi.

Suatu post mortem yang rapi dan menyeluruh mesti dilakukan bagi mengenalpasti sebab musabab mengapa pengundi Tionghua Terengganu masih sangsi dan takut-takut untuk mengundi PAS berbanding dengan rakan-rakan di mereka di Pantai Barat khususnya di Selangor, Perak dan Kedah.

PAS juga mesti mengkaji dan menilai apakah taktik dan strategi yang digunakan oleh BN sehingga mampu mengekalkan sokongan kaum Tionghua Terengganu kepada mereka. Samada taktik dan strategi itu mengikut lunas-lunas undang-undang atau bertentangan dengannya mesti dikaji untuk kita menyekat kemaraan BN di peti-peti undi Tionghua pada mana-mana pilihanraya akan datang.

No comments: