SELAMAT DATANG

MAI BERTAMU

stat counter page
Download a stat counter from elogicwebsolutions.com

MAJLIS TAMAN-TAMAN FIRDAUS DI SURAU MADAH

1. KULIAH MAGHRIB: MALAM AHAD- MLM SABTU
2.SETIAP PAGI AHAD KULIAH SUBOH
3. SETIAP PETANG: ISNIN & KHAMIS : KULIAH MUSLIMAT
( RUJUK JADUAL )

4.PAGI AHAD MINGGU KE-2 ( KULIAH TAFAQQUH FI DIN)
OLEH: ALF US TARMIZI ABD RAHMAN)

5. AQIQAH SETIAP BULAN.
( RUJUK JADUAL )

6. USRAH KAWASAN:
MLM SABTU MINGGU KE -4


SABDA NABI SAW:
طلب العلم فريضة على كل مسلم ومسلمة
" Belajar adalah wajib kepada setiap lelaki dan wanita Muslim"
اطلب العلم من المهد الى الحد
"Tuntutlah ilmu dari buaian hingga ke liang lahad"

Tuesday, October 12, 2010

ADAM LEMBEK


Konsert Adam Lambert biak virus gejala sosial

Harakahdaily

Dalam kemelut kes-kes sosial dan jenayah yang begitu menjulang, dalam masa yang sama Isteri PM melancarkan Firts Lady" memperkasakan kanak-kanak sebagai pemimpin in future,kesungguhan "Warga UBN" Pulau Pinang dah Insaf tak mahu" DUIT JUDI", haram, berdosa makan duit JUDI dan di Negeri yang MB , MB mahkamah...Menganjur Forum perdana" SUCI DALAM DEBU".. dan entah apa-apa lagi program ISLAM....Tiba-tiba nak di adakan pula satu ceramah PERDANA, yang ahli Penalnya ialah "ADAM LEMBEK" and the GENG.....Ikutilah berita seterusnya...

BANGI, 12 Okt: Ikatan Studi Islam Universiti Kebangsaan Malaysia (ISIUKM) membantah sekeras-kerasnya penganjuran konsert Adam Lambert di Bukit Jalil pada 14 Oktober ini.

Presidennya, Mohd Nazri Mohd Tahir ketika ditemui berkata, konsert yang akan dianjurkan itu dilihat semakin menambah gejala sosial yang sedang berlaku di saat ini.

Katanya, ketika semua masyarakat Malaysia sedang mencari penyelesaian untuk mengubat penyakit sosial yang semakin membarah ini, sekali lagi pihak kerajaan membenarkan konsert itu berlangsung.

Beliau yang juga Naib Presiden Gabungan Mahasiswa Islam Se-Malaysia (Gamis) menegaskan bahawa seharusnya pihak kerajaan bertegas dalam perkara itu.

Menurutnya, semua rakyat jelas dengan karakter yang dimiliki oleh artis tersebut yang disebutkan sebagai seorang yang mengamalkan hubungan sejenis (gay).

“Di Malaysia, hubungan sejenis ini ditolak sepenuhnya oleh rakyat Malaysia. Jadi mengapa pihak kerajaan masih lagi membenarkan artis tersebut masuk ke negara ini?” soalnya.

Baginya, kebenaran mengadakan konsert itu boleh diibaratkan seolah-olah hendak mengubat penyakit tetapi dalam masa yang sama membiakkan virus-virus yang membawa penyakit terus berlegar-legar dengan bebasnya.

Justeru, tambah beliau seharusnya pihak kerajaan bertindak dengan tegas dan serius dalam perkara-perkara seperti itu walaupun terdapat pandangan-pandangan tertentu yang menyebutkan bahawa ia hanya sekadar hiburan semata-mata, namun perlu dlihat dari aspek yang lebih jauh lagi.

“Kita bimbang kesan dan pengaruh artis tersebut akan mempengaruhi anak muda di negara kita ini dan akhirnya ia secara tidak langsung akan membawa kesan buruk kepada negara pada masa akan datang.

“Isu ini sangat sensitif dan lebih-lebih lagi konsert tersebut akan dianjurkan pada hari Khamis malam Jumaat yang merupakan malam yang biasa diadakan bacaan surah Yaasin di masjid-masjid dan surau-surau,” ujar beliau lagi.

Tambahnya, dengan melihat bahawa implikasi buruk yang bakal diterima daripada penganjuran konsert itu, seluruh mahasiswa Islam secara amnya membantahnya.

No comments: