SELAMAT DATANG

MAI BERTAMU

stat counter page
Download a stat counter from elogicwebsolutions.com

MAJLIS TAMAN-TAMAN FIRDAUS DI SURAU MADAH

1. KULIAH MAGHRIB: MALAM AHAD- MLM SABTU
2.SETIAP PAGI AHAD KULIAH SUBOH
3. SETIAP PETANG: ISNIN & KHAMIS : KULIAH MUSLIMAT
( RUJUK JADUAL )

4.PAGI AHAD MINGGU KE-2 ( KULIAH TAFAQQUH FI DIN)
OLEH: ALF US TARMIZI ABD RAHMAN)

5. AQIQAH SETIAP BULAN.
( RUJUK JADUAL )

6. USRAH KAWASAN:
MLM SABTU MINGGU KE -4


SABDA NABI SAW:
طلب العلم فريضة على كل مسلم ومسلمة
" Belajar adalah wajib kepada setiap lelaki dan wanita Muslim"
اطلب العلم من المهد الى الحد
"Tuntutlah ilmu dari buaian hingga ke liang lahad"

Saturday, February 14, 2009

BONEKA ?

Umno sesedap mulut tuduh Nizar sebagai ‘boneka’ kepada DAP.Mereka kata habis tanah negeri Perak diberikan kepada orang-orang Cina berketurunan komunis. Begitulah tohmahan yang selalu diperkatakan oleh orang-orang Umno.

Apabila dijelaskan , bukan orang Cina sahaja diberikan tanah, malah orang-orang Melayu juga mendapat tanah; kerajaan negeri turut memberikan hak milik kekal kepada 349 kampung tersusun yang kesemuanya diduduki oleh orang Melayu!Tetapi mereka segera menjawab, itu memang hak Melayu!

Kalau benar hak Melayu, kenapa Umno tidak berupaya untuk menganugerahkan geran kekal bagi perkampungan Melayu sejak sekian lama.Umno sekadar meluahkan janji-janji disetiap pilihanraya tetapi tidak pernah cuba mengkotakannya.

Apabila Nizar dan kerajaan Pakatan Rakyat cuba menunaikan janji manifesto pilihanraya ke-12 iaitu memberikan hak milik tanah kekal kepada 47,000 penduduk kampung baru yang hanya membabitkan 3,000 ekar tanah.yang melibatkan 134 kampung baru (yang sebenarnya turut diduduki oleh kaum Melayu dan India. maka timbullah berbagai tohmahan hingga Nizar dikatakan ‘Boneka’ kepada DAP!

Isu tersebut dijaja merata kampung oleh Umno dan orang Melayu mudah percaya kerana sikap perkauman yang tebal yang telah sekian lama disemai oleh Umno terhadap setiap diri penyokong Umno.

Walhal yang sebenarnya, orang Melayu telah diperbodohkan oleh pemimpin dikalangan mereka sendiri.

Betapa orang Melayu tidak ketahuan bahawa pemimpin mereka telah membahagi-bahagikan tanah kerajaan negeri Perak beribu-ribu ekar kepada tauke-tauke Cina yang menjadi kroni pemimpin Umno.

Antaranya ialah tanah di Lekir, Manjung seluas 22,000 ekar digadai kepada gergasi KLK. Tanah seluas 1,500 ekar di Bandar Baru Kampar telah di berikan kepada MCA (UTAR); lagi 12,000 ekar kepada petani-petani Cina di Coldstream, Bikam, Bidor. Lagi200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong - sekarang milik YTL kerana digadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL

Siapa sebenarnya yang dengan sewenang-wenangnya begitu mudah mengagih-agihkan tanah negeri ini ?

Sedarlah wahai penyokong-penyokong Umno; kamu telah diperdayakan oleh pemimpin kamu sendiri.Mereka sebenarnya bukan pejuang bangsa tetapi adalah ‘Petualang Bangsa’

Sumber: AlHUSSEYN

No comments: