SELAMAT DATANG

MAI BERTAMU

stat counter page
Download a stat counter from elogicwebsolutions.com

MAJLIS TAMAN-TAMAN FIRDAUS DI SURAU MADAH

1. KULIAH MAGHRIB: MALAM AHAD- MLM SABTU
2.SETIAP PAGI AHAD KULIAH SUBOH
3. SETIAP PETANG: ISNIN & KHAMIS : KULIAH MUSLIMAT
( RUJUK JADUAL )

4.PAGI AHAD MINGGU KE-2 ( KULIAH TAFAQQUH FI DIN)
OLEH: ALF US TARMIZI ABD RAHMAN)

5. AQIQAH SETIAP BULAN.
( RUJUK JADUAL )

6. USRAH KAWASAN:
MLM SABTU MINGGU KE -4


SABDA NABI SAW:
طلب العلم فريضة على كل مسلم ومسلمة
" Belajar adalah wajib kepada setiap lelaki dan wanita Muslim"
اطلب العلم من المهد الى الحد
"Tuntutlah ilmu dari buaian hingga ke liang lahad"

Saturday, February 14, 2009

MANA SATU YANG MUSTAQIM

Undang2 tubuh Negeri Perak tiada peruntukan menukar/memecat SPEAKER DEWAN NEGERI dan BN terbelenggu dengan V.Sivakumar dari DAP.
Dlm sidang media di Ipoh,Sivakumar mengesahkan dia kekal sebagai SPEAKER DEWAN Undangan Negeri Perak.
Menurut Speaker Selangor Teng Chang Khim,wakil rakyat Tronoh (Sivakumar)juga tidak boleh di buang melalui undi tidak percaya.Katanya lagi. Kedua2 perlembagaan negara dan negeri Selangur menyatakan Speaker mesti mengosongkan jawatan SEKIRANYA bila2 masa DEWAN dibubarkan.

Teng ,seorg peguam juga mengatakan bahawa Sivakumar boleh mengosongkan jawatannya bila dia tidak lagi menjadi wakil rakyat atau dia TIDAK BERKELAYAKAN atau letak jawatan dengan kerelaan diri.

Oleh itu krisis ini akan berpanjangan,Sivakumar berhak menghalang 3 katak dari memasuki Dewan lantas mengurangkan majoriti BN dalam dewan.
Sekiranya 3 katak ini membawa kes kemahkamah (berbulan2 baru selesai) dan menang,yakni mereka masih sah ADUN, TETAPI SIVAKUMAR masih tetap SPEAKER.

Mengenepikan 3 katak ini menyebab kan BN28 dan PR27+1 (speaker)Katakan jika Sivakumar meletak jawatan speaker,Dewan akan di anggap TERGANTUNG kerana PELEMBAGAAN PERAK tidak membenarkan DEWAN bersidang melainkan melantik Speaker baru. Dengan tiada majoriti jelas,MB (haram) zamri tiada pilihan lain melainkan meminta dibubarkan DEWAN dan meminta perkenan SULTAN untuk pilihanraya.(yahooo suka)

Menurut Teng, sentimen meluat pada BN sangat tinggi ,jadi BN akan seboleh2nya mengelak PILIHANRAYA dan mengekalkan SIVAKUMAR sebagai Speaker.
Speaker mempunyai kuasa sangat tinggi dan akan menyukarkan pihak BN.Keputusan Speaker dalam "STANDING ORDER" tidak boleh di cabar melainkan satu usul. Satu proses yang sangat sukar dan panjang.

Sememangnya Teng sangat arif dlm hal ini.Pada 25 April 2005 dia telah digantung dari DUN sebab bertelagah dengan speaker.Dalam keadaan mencabar Speaker Selangur Onn Ismail,Teng melempar salinan STANDING ORDER kedalam tong sampah apabila speaker menolak USUL tidak percaya pada KHIR TOYO.

Akibatnya Teng di gantung 30 bulan.

No comments: