SELAMAT DATANG

MAI BERTAMU

stat counter page
Download a stat counter from elogicwebsolutions.com

MAJLIS TAMAN-TAMAN FIRDAUS DI SURAU MADAH

1. KULIAH MAGHRIB: MALAM AHAD- MLM SABTU
2.SETIAP PAGI AHAD KULIAH SUBOH
3. SETIAP PETANG: ISNIN & KHAMIS : KULIAH MUSLIMAT
( RUJUK JADUAL )

4.PAGI AHAD MINGGU KE-2 ( KULIAH TAFAQQUH FI DIN)
OLEH: ALF US TARMIZI ABD RAHMAN)

5. AQIQAH SETIAP BULAN.
( RUJUK JADUAL )

6. USRAH KAWASAN:
MLM SABTU MINGGU KE -4


SABDA NABI SAW:
طلب العلم فريضة على كل مسلم ومسلمة
" Belajar adalah wajib kepada setiap lelaki dan wanita Muslim"
اطلب العلم من المهد الى الحد
"Tuntutlah ilmu dari buaian hingga ke liang lahad"

Sunday, April 26, 2009

JAGALAH HATI


Firman Allah : Al A'raf bermaksud:179

"Dan sesungguhnya Kami jadikan untuk (isi neraka Jahannam) kebanyakan dari jin dan manusia, mereka mempunyai hati, tetapi tidak dipergunakannya untuk memahami (ayat-ayat Allah) dan mereka mempunyai mata (tetapi) tidak dipergunakannya untuk melihat (tanda-tanda kekuasaan Allah), dan mereka mempunyai telinga (tetapi) tidak dipergunakannya untuk mendengar (ayat-ayat Allah). Mereka itu sebagai binatang ternak, bahkan mereka lebih sesat lagi. Mereka itulah orang-orang yang lalai. "

Dewasa ini pelbagai masalah terjadi, samada peringkat individu, keluarga , masyarakat dan negara terus menerus bergelodak membuatkan kehidupan makin jauh dari panduan Ilahi.

Ada maasalah peribadi,ada masalah keluarga, ada masalah ekonomi , ada masalah politik dan entah ribuan lagi masalah yang sedang dan akan dihadapi oleh makhlok yang bernama manusia.

Justru itu beruntunglah manusia yang mendapat naungan dan bimbingan Allah.Rasulullah Saw pernah bersabda yang mafhumnya:

" Aku telah tinggalkan kepada kamu 2 perkara,kamu tidak akan sesat buat selama-lamanya selagi kamu berpegang kepadanya ,itu lah kitab suci alQur'an dan Sunnah Rasullullah saw"

Sesungguhnya marilah kita kembali kepada Sunnaah Rasul dan jaga lah hati agar sentiasa subur dan sihat untuk bacaan sila Klip disini


No comments: