SELAMAT DATANG

MAI BERTAMU

stat counter page
Download a stat counter from elogicwebsolutions.com

MAJLIS TAMAN-TAMAN FIRDAUS DI SURAU MADAH

1. KULIAH MAGHRIB: MALAM AHAD- MLM SABTU
2.SETIAP PAGI AHAD KULIAH SUBOH
3. SETIAP PETANG: ISNIN & KHAMIS : KULIAH MUSLIMAT
( RUJUK JADUAL )

4.PAGI AHAD MINGGU KE-2 ( KULIAH TAFAQQUH FI DIN)
OLEH: ALF US TARMIZI ABD RAHMAN)

5. AQIQAH SETIAP BULAN.
( RUJUK JADUAL )

6. USRAH KAWASAN:
MLM SABTU MINGGU KE -4


SABDA NABI SAW:
طلب العلم فريضة على كل مسلم ومسلمة
" Belajar adalah wajib kepada setiap lelaki dan wanita Muslim"
اطلب العلم من المهد الى الحد
"Tuntutlah ilmu dari buaian hingga ke liang lahad"

Saturday, April 25, 2009

LEBUHRAYA PERJUANGAN


Walaupun lebuhraya luas tetapi perlu hati-hati....

Firman Allah dalam surah Asy Syuura: 38

والَّذيْنَ أسْتَجَابُوا لِرَبِّهِمْ وَأقَامُوا الصَّلاَةَ وَأمْرُهُمْ شُورَى بَيْنَهُمْ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنْفِقُوْنَ

Dan (bagi) orang-orang yang menerima (mematuhi) seruan Tuhannya dan mendirikan shalat, sedang urusan mereka (diputuskan) dengan musyawarat antara mereka; dan mereka menafkahkan sebagian dari rezki yang Kami berikan kepada mereka.

Untuk sahabat-sahabat ahli haraki sekelian, aku rasa terpanggil untuk berkongsi idea , dimana didalam politik kepartian sekarang ini, terkadang ada ahli haraki yang terikut budaya UBN.

Jangan , kita ada Idola kita Rasulullah Saw , yang di bimbing oleh al Qur'an. Juga kita ada Sirah para sahabatdan kita ada pimpinan kita dari kalangan para Ulama'...untuk kita bertanya dan untuk kita contohi.

Jangan membelakangi al Qur'an dan Syariat Islam.Kita di ajar, kuasa adalah amanah, kepimpinan adalah amanah,Ilmu adalah amanah, pendek kata semua yang ada pada kita adalah amanah Allah.Justeru itu kembalikanlah amanah itu kepada yang berhak.

Ayat alQur'an di atas , mengingatkan kita , antara sifat hamba Allah sebagai khalifah di bumi ialah kepatuhan seseorang itu mestilah bersepadu, dimana Ibadat (solat) , ( politik)Syuura dan ( Ekonomi ) rezki mestilah diurus dengan berpandukan kepada perintah Allah dan Rasulnya.

Untuk bacaan seterusnya,Sila klik disini.

Waspada dengan musoh kita yang sebenar, masa yang perlu kita gunakan bagi mencari peluang menguasai musoh jangan di habiskan bersengketa sesama kita, tenaga yang ada untuk melawan musoh kita, jangan dihabiskan dengan bermusoh sesama kita ...untuk maklumat lanjut sila baca disini.

Lihat lah angka-angka itu , untuk menang usahakan berpandukan angka , kemudian bertawakkallah kepada Allah swt.

No comments: