SELAMAT DATANG

MAI BERTAMU

stat counter page
Download a stat counter from elogicwebsolutions.com

MAJLIS TAMAN-TAMAN FIRDAUS DI SURAU MADAH

1. KULIAH MAGHRIB: MALAM AHAD- MLM SABTU
2.SETIAP PAGI AHAD KULIAH SUBOH
3. SETIAP PETANG: ISNIN & KHAMIS : KULIAH MUSLIMAT
( RUJUK JADUAL )

4.PAGI AHAD MINGGU KE-2 ( KULIAH TAFAQQUH FI DIN)
OLEH: ALF US TARMIZI ABD RAHMAN)

5. AQIQAH SETIAP BULAN.
( RUJUK JADUAL )

6. USRAH KAWASAN:
MLM SABTU MINGGU KE -4


SABDA NABI SAW:
طلب العلم فريضة على كل مسلم ومسلمة
" Belajar adalah wajib kepada setiap lelaki dan wanita Muslim"
اطلب العلم من المهد الى الحد
"Tuntutlah ilmu dari buaian hingga ke liang lahad"

Thursday, May 7, 2009

JANGAN BERSEDIH




Menurut Imam Ahmad, dalam bukunya Az zuhd,Allah telah berfirman
"Sungguh aneh kamu, wahai manusia,Aku ciptakan kamu , namun kamu menyembah selain dari Aku, dan Aku beri kamu rezki ,namun kamu bersyukur kepada selain dari Aku,Aku memberikan cintaku melalui ni'mat-ni'mat itu padahal Aku sama sekali-kali tidak memerlukan kamu.Namun kamu melakukan kebencian kepada Ku,dengan kederhakaan padahal kamu sangat memerlukan kepada Ku,Kebaikan Ku turun kepada mu,namun kejahatan mu naik kepada Ku.

Diceritakan dalam riwayat hidup Isa as.bahawa is sudah mengubat sebanyak 30 pesakit,dan sudah menyembuhkan ramai orang buta, namun mereka itu kembali berbalik menjadi musuh-musuhnya.
Dan kini apa yang berlaku di negeri Perak Darul Ridzuan.Keanehan terus berlaku.
Sebagaimana pepatah Arab menyebut:

"Engkau pukul aku engkau yang menangis, engkau yang menzalimi aku , tetapi engkau pula yang mengadu yang engkau dizalimi"
bacaan lanjut
KLIK DISINI. dan disini

Inilah keanehan sentiasa melingkungi kita ...justru itu sebagai pejuang...jangan sedih, jangan hiraukan sandiwara mereka, hidup perlu diteruskan,teruskan perjuangan menabur bakti dan kebaikan demi mencari redha Allah. jangan bersedih, kerana mereka akan terus tertawa.Ingat Disana kita akan gembira dengan balasan keampunan dan Syurga Allah menanti.


No comments: