SELAMAT DATANG

MAI BERTAMU

stat counter page
Download a stat counter from elogicwebsolutions.com

MAJLIS TAMAN-TAMAN FIRDAUS DI SURAU MADAH

1. KULIAH MAGHRIB: MALAM AHAD- MLM SABTU
2.SETIAP PAGI AHAD KULIAH SUBOH
3. SETIAP PETANG: ISNIN & KHAMIS : KULIAH MUSLIMAT
( RUJUK JADUAL )

4.PAGI AHAD MINGGU KE-2 ( KULIAH TAFAQQUH FI DIN)
OLEH: ALF US TARMIZI ABD RAHMAN)

5. AQIQAH SETIAP BULAN.
( RUJUK JADUAL )

6. USRAH KAWASAN:
MLM SABTU MINGGU KE -4


SABDA NABI SAW:
طلب العلم فريضة على كل مسلم ومسلمة
" Belajar adalah wajib kepada setiap lelaki dan wanita Muslim"
اطلب العلم من المهد الى الحد
"Tuntutlah ilmu dari buaian hingga ke liang lahad"

Tuesday, May 12, 2009

MARI BELAJAR LAW


Ilmu Allah sangat luas.Tetapi bila manusia rasa dia lagi cerdik dan tahu segala-galanya inilah akibatnya , mereka tidak mahu menerima kebenaran dan kejujuran.Akhirnya hidup akan menjadi binasa dan hilanglah kekuatan.

Allah berfirman yang mafhumnya: An Nisa':58 ( Dasar-dasar Pemerintahan )


"Sesungguhnya Allah menyuruh kamu menyampaikan amanat kepada yang berhak menerimanya, dan (menyuruh kamu) apabila menetapkan hukum di antara manusia supaya kamu menetapkan dengan adil. Sesungguhnya Allah memberi pengajaran yang sebaik-baiknya kepadamu. Sesungguhnya Allah adalah Maha Mendengar lagi Maha Melihat".

Dan Albaqarah: 247

"Nabi mereka mengatakan kepada mereka: "Sesungguhnya Allah telah mengangkat Thalut menjadi rajamu." Mereka menjawab: "Bagaimana Thalut memerintah kami, padahal kami lebih berhak mengendalikan pemerintahan daripadanya, sedang diapun tidak diberi kekayaan yang cukup banyak?" Nabi (mereka) berkata: "Sesungguhnya Allah telah memilih rajamu dan menganugerahinya ilmu yang luas dan tubuh yang perkasa." Allah memberikan pemerintahan kepada siapa yang dikehendaki-Nya. Dan Allah Maha Luas pemberian-Nya lagi Maha Mengetahui. "


Oleh itu marilah kita mengaji, Belajar ilmu Allah, kenali halal dan haram,wahai sahabat-sahabat kenali undang-undang , walaupun ini undang-undang yang yang ada ini aadalah warisan penjajah, tetapi dari mendapat mudhorat yang besar dengan mengenepikan undang-undang, eloklah dengan mengambil mudhorat yang lebih kecil... kita berpegang dengan undang-undang yang ada,tetapi .... ingat kita tidak beriman dengan undang-undang ini... , Kita sedia maklum, kita sekarang berhadapan dengan kumpulan yang tidak kenal halal atau haram, kita bertembung dengan manusia yang beramal dengan konsep "Matlamat menghalalkan cara", sila klik disini

Ulasan PJ Perak:

Keputusan yang berubah hanya dalam jangkamasa sehari menunjukkan mahkamah kini umpama gelanggang 'sarkas' yang menjadi pentas untuk Umno/BN terus menyalahgunakan kuasa mereka.


Demikian telahan Pesuruhjaya PAS Perak, Ustaz Ahmad Awang dan Adun Titi Serong, Dr Khalil Idham Lim Abdullah ketika ditemui selepas mesyuarat Pakatan Rakyat Perak di Pejabat Badan Perhubungan PAS Perak.- sumber Harakahdaily.

No comments: