SELAMAT DATANG

MAI BERTAMU

stat counter page
Download a stat counter from elogicwebsolutions.com

MAJLIS TAMAN-TAMAN FIRDAUS DI SURAU MADAH

1. KULIAH MAGHRIB: MALAM AHAD- MLM SABTU
2.SETIAP PAGI AHAD KULIAH SUBOH
3. SETIAP PETANG: ISNIN & KHAMIS : KULIAH MUSLIMAT
( RUJUK JADUAL )

4.PAGI AHAD MINGGU KE-2 ( KULIAH TAFAQQUH FI DIN)
OLEH: ALF US TARMIZI ABD RAHMAN)

5. AQIQAH SETIAP BULAN.
( RUJUK JADUAL )

6. USRAH KAWASAN:
MLM SABTU MINGGU KE -4


SABDA NABI SAW:
طلب العلم فريضة على كل مسلم ومسلمة
" Belajar adalah wajib kepada setiap lelaki dan wanita Muslim"
اطلب العلم من المهد الى الحد
"Tuntutlah ilmu dari buaian hingga ke liang lahad"

Tuesday, May 12, 2009

TAKBIR....



Sesungguhnya perjuangan ini memerlukan Rijal yang tahan uji dan Istiqamah.Sirah Para nabi dan sahabat, serta para Imam-imam dan para Ulama' terdahulu sentiasa di hempas dan di alun gelombang sepanjang hayat.

Maka begitulah jua , kita pada hari ini juga akan di uji dan di timpakan dengan pelbagai ujian , yang kadang-kadang meletihkan dan kadang-kadang menggembirakan.Yakinlah semua nya itu adalah milik Allah semuanya.

Bermula kemenangan pada Pru 12 dulu ,kita dikurniakan Sa'adah dan rasa bahagia,kemudian timbul rampasan kuasa oleh UBN, kita di uji dengan kepayahan, selepas PRK di Permatang pauh, di Kuala Terengganu, di dua bukit ( Selambau dan bt Gantang ) kita terasa sinar kembali memancar .Kemudian peristiwa may 7, kita di uji lagi, dan kemuncak ujian kita pada may 11, kita mendapat suatu berita yang menaikkan semula rentak kerja kita untuk terus berusaha apabila mahkamah , yang bagi kita sesuatu yang luar biasa, mengistiharkan bahawa MB IrNizar adalah MB yang sah dan MB zamri adalah Haram.

Kemudian bila Zamry membuat rayuan kemahkamah rayuan....sebahagian kita mula lemah semangat...Bila mahkamah mengatakan rayuan zamri diterima dan berlakulah penafsiran yang pelbagai.....inilah filem hindustan yang terus dilakunkan di negeri perak ini.

Tapi sahabat-sahabat....jangan putus asa.Ingat, Bumi , langit dan isi semua nya milik Allah.Kerajaan semuanya milikAllah.Jika Allah menghendaki nya tiada siapa yang boleh mengubahkannya.sila klik sini Cuma pastikan apa yang kita lakukan , jangan mengenepikan Syariat dan Akhlaq yang di ajarkan oleh Allah Swt.

Kita adalah satu parti dan Jamaah Islam. Kita berjuang didalam politik dan dakwah.Kita dididik oleh Islam agar sentiasa kuat dan istiqamah dengan perjuangan bagi mendaulatkan Islam. Mentadbir dan memakmurkan bumi ini dengan Syariat Allah swt.

Teruskan perjuangan ....
Allahu akbar.

No comments: